fredag 14 maj 2010

New York

Efter en lång resa så var man äntligen framme. Mest anmärkningsvärt på flygresan var att jag åkte samma plan som Lady Gaga. Hann mest se en skymt av henne när hon satt och väntade på att hennes skor skulle åka igenom röntkengrejen. Det tog mig ett tag att fatta att det var hon, först undrar man varför alla glor på något, sen undrar man varför någon reser i bikini och sen var det mest synd att man varken hann få fram blocket eller kamran.

Bor hos min bror som arbetar tillfälligt här. Vi gick till en riktig amerikansk diener som ligger i närhetan av 2 Park Ave.



Sen gick jag och såg på frihetsgudinnan. Häpnade över den 100-200 meter långa kön som var till båten som åker ut till ön. Var ganska nöjd med att stå på kajen och tjuvlyssna på de andra turisterna.



Sen gick jag runt lite i Kinatown och passade på att äta lite billig mat. 3 dollar för dumplings och en dricka. Prisvärt helt klart!



På kvällen passade jag och David på att gå New Museum där det är gratis att gå in på, på torsdagar mellan 7-9 pm. Man fick inte fota och en timme räckte gott och väl för att gå igenom. På vägen hem såg vi grisar som kunde flyga...

Inga kommentarer: