fredag 4 februari 2011

Pomeranian




Om 4 veckor kommer jag bli mamma för ett litet navelludd med 4 ben och nos. Jag ock Knut hade egentligen spanat in en annan ras men när jag besökte uppfödaren så insåg jag att det var en för krävande ras i motion, päls och lynne. Visst för jag har tiden nu men om kanske 2 år när hunden behöver en joggingrunda på en timme om dagen så kanske jag inte har tid med det. Det är konstigt hur man kan planer och planera men att en träff i verkligheten kan radera ut ett halvårs noga planering på en sekund.

Jag ringde därför upp en annan uppfödare som föder upp hundar av rasen Pomeranian och redan dagen därpå har vi en träff. Det var kärlek vi första ögonkastet! Och jag förundras över vilken tur jag haft att jag hittat en uppfödare som bor en kvart från mig, som har extremt stor hundvana och kommer kunna hjälpa mig med vår första hund och hade en kull som är leveransklara om 5 veckor. Är även glad för att hon "godkände" mig och Knut.

Know your breeder!



Inga kommentarer: